איך יכול מאוורר תקרה בשוק להגדיל משמעותית את המכירות? 

מאווררי תקרה הם כבר מזמן לא עוד פריט מיושן ומיותר, אלא בדיוק להפך. הם חדשניים, שקטים, מעוצבים ויש להם המון (אבל המון!) יתרונות בריאותיים. זה נכון באופן כללי לגבי מאווררי תקרה, אבל זה נכון אפילו עוד יותר בהתייחס למאווררי תקרה בשווקים.

מהי חשיבותם של מאווררי התקרה בדוכני שוק?

כדי להבין את החשיבות ואת היתרונות שיש למאוורר תקרה בדוכן או בחנות בשוק, צריך להבין קודם את המאפיינים הייחודיים של השווקים ושל התנהגות הצרכנים בהם:

שווקים בהגדרתם הם מקומות מסחר פתוחים שממוקמים לרוב בתוך מתחם מקורה שבנוי מסמטאות צרות. המבנה הזה הוא זה שמעניק לשווקים את צביונם המיוחד והססגוני, אבל גם זה שגורם לא פעם לצפיפות ולבליל של ריחות לא רצויים. תוסיפו על זה את הצפיפות ואת העובדה שהסחורה הטרייה מושכת אליה לא מעט חרקים והרי לכם "נקודות חולשה טכניות" שחשוב לתת להן מענה.

אבל הפתרון למאפיינים "הטכניים" הוא לא היתרון היחיד של מאווררי התקרה בדוכני השוק ולמעשה, יש להם יתרון משמעותי נוסף שקשור דווקא לפסיכולוגיה של הצרכנים ולאופן שבו הוא משפיע (לטובה) על החלטות הרכישה שלהם. מחקרים שונים שנעשו ברחבי העולם מצביעים על כך שהאותנטיות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינה שיווקית לכל בעל דוכן או חנות בשוק, בניגוד לקניונים למשל שבהם הפרמטר החשוב ביותר הוא דווקא התדמית היוקרתית והנקייה.

מאווררי התקרה בדוכני שוק

איך מאווררי תקרה יכולים להגדיל את המכירות?

לאחר שסקרנו בקצרה את המאפיינים הייחודיים של השווקים, אפשר לצלול לפתרונות וליתרונות השונים שמעניק מאוורר התקרה בקיץ בכל אחד מהפרמטרים שציינו:

הקלה על החום

חום, לחות וצפיפות משפיעים באופן שלילי על הרגשות שלנו וגורמים לנו (וללקוחות שלכם כמובן) להיות יותר חסרי סבלנות ומכיוון שלא מדובר בחלל סגור שניתן לצנן אותו באמצעות מזגן, הרי שמאוורר תקרה הוא הפתרון האולטימטיבי. מאוורר התקרה מניע את האוויר ויוצר משב רוח נעים על העור, מה שמסייע לנדף את הזיעה וגורם לתחושה נעימה וקרירה יותר, שגם תשפיע לטובה על הלקוחות שלכם ותגרום להם לשהות זמן ארוך יותר בחנות וגם תשפר את מצב הרוח שלהם, מה שיגרום להם לקנות יותר.

נידוף ריחות לא רצויים

בליל הריחות האופייני של השווקים הוא חלק מהקסם שלו, אבל כולנו מודעים לכך שהוא לא תמיד נעים. בטח בימים חמים או לחים במיוחד. גם מבחינה זו מעניק מאוורר התקרה פתרון מעולה, שכן יחד עם הנעת האוויר הוא מניע גם את הריחות השונים ומרחיק אותם מהדוכן או מהחנות שלכם.

טיפ קטן שלנו: כדי למקסם את היתרון הזה, שימו מתחת למאוורר התקרה מפיץ ריח עם הריח הרצוי. כך גם תרחיקו ריחות לא נעימים וגם תחזקו ריחות נעימים.

איכות האוויר

החשיבות הרבה שיש לרמת איכות האוויר על הבריאות אינה חדשה, אבל היא עלתה מאוד למודעות בשנים האחרונות ואף יותר מאז פרוץ מגפת הקורונה. בשווקים שממוקמים לרוב במרכזי ערים ובנויים כסמטאות צרות ומקורות, יש פגיעה משמעותית באיכות האוויר שנובעת מהשילוב בין זיהום האוויר הכללי, ריבוי התנועה בכבישים הסמוכים, האדים שנפלטים מהסחורה השונה, התחלופה הגבוהה (והצפופה) של המבקרים ועוד. כל אלו עלולים להשפיע לרעה על הבריאות, גם של המבקרים אך יותר מזה של בעלי הדוכנים והחנויות ששוהים בשוק זמן ממושך ונושמים אליהם את האוויר הזה.

בהקשר החשוב הזה יש למאוורר התקרה יתרון מהותי ולמעשה, רוב גופי הבריאות בעולם, ממליצים על שימוש בו כדי לשפר את רמת איכות האוויר ולמזער את הסכנות הבריאותיות השונות ובהן כמובן בעיות נשימה.

הרחקת יתושים

מאוורר תקרה מסייע רבות להרחקת יתושים ומעופפים מעצבנים אחרים. כן כן. שמעתם נכון. הרוח שמייצרות הכנפיים היא חזקה מידי עבור המעופפים הזעירים, מה שמקשה עליהם לעוף לכיוונה וכתוצאה ישירה מכך – מרחיק אותם מהאזור.

אותנטיות

האווירה האותנטית של השוק היא כאמור אחד הפרמטרים החיוביים המרכזיים שיש לשווקים לעומת מרכזי קניות מודרניים. מאווררי התקרה שקיימים היום הם אמנם חדשניים ומעוצבים, אך הם עדיין משרים אווירה נוסטלגית ואותנטית שמזכירה לרבים את בית ילדותם ומחזקת את תחושת השייכות והחמימות.

ההשפעה הנוסטלגית-אותנטית הזו משפיעה באופן ישיר על האופן שבו הלקוחות חווים את המקום, ומחקרים רבים מספור מוכיחים באופן חד משמעי שנוסטלגיה ותחושת חמימות מסבירת פנים, גורמות ללקוחות לקנות יותר – גם יותר פריטים וגם בסכומים גדולים יותר.

ייחודיות

היתרון החשוב האחרון שאליו אנחנו רוצים להתייחס כאן קשור גם הוא לפן השיווקי, אבל מזווית קצת אחרת – הבולטות שלכם מיתר הדוכנים בשוק.

כדי למשוך אליכם את הקונים מלכתחילה עליכם לעורר את תשומת הלב שלהם ולגרום להם להסתקרן מספיק כדי שהם ירצו לעצור ולבחון את מה שיש לכם להציע להם. בניגוד לחנויות רחוב אחרות, לכם אין את האפשרות למשוך את הלקוחות באמצעות חלונות ראווה מושקעים, פשוט כי לרוב החנויות/דוכנים בשוק אין חלונות ראווה.

מה עושים? אתם יכולים כמובן להציב תאורה בולטת או להמציא סלוגנים משעשעים, אבל מאוורר תאורה יעניק לכם יתרון פשוט ומהותי גם מהבחינה הזו. הנוכחות שלו והפעולה הסיבובית של הכנפיים מושכת את העין באופן כמעט אוטומטי, כך שבלי לעשות כלום תגרמו לעוברים ולשבים להסתכל לכיוונכם.

אך מעבר לכך, תוכלו לבחור מאוורר תקרה שמעוצב בסגנון מיוחד שתואם את האווירה שאתם רוצים לשדר ובכך תחזקו את התחושה הייחודית שלכם ותבלטו בין כל היתר. פשוט לא? .

אודות הכותב
ג'וש האוזר
ג'וש האוזר

האיש מאחורי מותג המאווררים Swingfans. ג'וש האוזר, בן 32, נשוי ואב לשלושה מקסימים. אוהב את הטבע, משתדל לטייל בעולם ולגלוש בגבעות שלג אינסופיות ומאמין גדול בניצול מקסימלי ומעוצב של המשאב האנרגטי. "הטבע הוא עבורי מקור השראה בלתי נדלה והמאווררים שלנו מוכיחים זאת