התקנה של מאוורר תקרה בחנות תשפר משמעותית את איכות האוויר, תשמור על הטמפרטורה, תמנע הצטברות של חיידקים ותשפר את חוויית הלקוחות שלכם, מה שכמובן יגרום להם לקנות יותר. למה ומהם היתרונות הנוספים של מאוורר התקרה בחנות? ממש כאן!

תחום הכלכלה ההתנהגותית, זה שבוחן את "הטריקים" השיווקיים השונים שמשפיעים על החלטות הקנייה של הלקוחות הפוטנציאלים, התפתח מאוד בשנים האחרונות ולא מעט בעלי עסקים – קטנים כגדולים, כבר משכילים להשתמש בתובנות השונות. כך למשל ידוע כיום שבין הדברים שהכי משפיעים עלינו כקונים ניתן למצוא את מיקום הפריטים על המדפים, הצבעים, הריח והתאורה. אבל האם ידעתם שגם תוספת קטנה ופשוטה של מאוורר תקרה יכולה להשפיע משמעותית על הלקוחות שלכם?

השפעת הסביבה על התנהגות הלקוחות

תחומי הפסיכולוגיה ההתנהגותית והפסיכולוגיה הסביבתית מבוססים על מחקרים רבים שהוכיחו כי הסביבה והאלמנטים השונים שבה, משפיעים על מצבו הרגשי של האדם בשלושה היבטים עיקריים (מודל ה- PAD):

  1. הנאה או חוסר שביעות רצון.
  2. התרגשות או עצבנות.
  3. דומיננטיות או פאסיביות (האופן בו אדם מרגיש בשליטה ומסוגל לפעול בחופשיות בסביבה).

ע"פ המודל הזה, השפעת הסביבה על שלושת המצבים הרגשיים האלו היא זו שקובעת האם אותו אדם ינקוט בהתנהגות יוזמת או בהימנעות. כאשר מדברים על תחום השיווק, המשמעות היא שכאשר הסביבה משפיעה לחיוב על הצרכנים, הם  ירצו לבלות זמן רב יותר בסביבת המכירה, ייטו לרכוש יותר ובסכומים גדולים יותר ויביעו שביעות רצון גבוהה יותר.

במחקרי סקר שונים שנערכו במהלך השנים, הוכח בנוסף להשפעה הכללית של סביבת המכירה על הלקוחות, כי השפעתה אף גוברת ביחס ישיר למצב רוחו האישי של הלקוח ברגע שהוא נכנס לחנות. כך למשל סביבה מאווררת, מרווחת ומוארת תשפיע יותר לטובה דווקא על אדם שנכנס לחנות כשהוא במצב רוח עצבני או עייף.

השפעת האוורור בחנות על התנהגות הצרכנים

כאשר בחנו החוקרים את מידה ההשפעה שיש לתנאי הסביבה על התנהגות הצרכנים, הם גילו נתון מעניין מאוד:

בעוד שתנאי סביבה טובים משפיעים על התחושה הכללית של הלקוח ויגרמו לו, ככל הנראה, לבלות יותר זמן בחנות (אך השפעת המיידית על החלטת הרכישה היא מזערית) – תנאי סביבה לא טובים, בעיקר איכות אוויר ירודה וטמפרטורה גבוהה או נמוכה מידי, משפיעים באופן ישיר על החלטת הקנייה וגורמים ללקוחות להימנע מרכישה בפועל!

הסיבה לכך ע"פ השערת החוקרים אגב, היא שאנחנו כבני אדם לא שמים לב להשפעות השונות של הסביבה כל עוד נעים לנו, אבל ברגע שמשהו משפיע לרעה על התחושות שלנו – מופעל במוח מנגנון "אזהרה" עצבי שגורם לנו לייחס תשומת לב רבה וממוקדת לתחושה השלילית ולפעול בהתאם.

מהבחינה הזו, ברור הרבה יותר היתרון הגדול של מאוורר התקרה בחנות:

מאוורר התקרה מסייע לפזר את האוויר באופן אחיד בכל רחבי החנות ובכך הוא משפר את איכות האוויר ומשפיע לטובה על הלקוחות ועל העובדים.

יתרונות נוספים של התקנת מאוורר תקרה בחנות

מעבר להשפעה החיובית החשובה שיש למאוורר התקרה על איכות האוויר בחנות, יש לו יתרונות בריאותיים, שיווקיים וכלכליים נוספים שכדאי לכם, בעלי החנויות, לקחת בחשבון:

שמירה על טמפרטורה מאוזנת

אין כמעט חנות שאין בה מזגן, אבל… כאשר מדובר בחנויות בכלל ובחנויות רחוב בפרט, מיזוג האוויר לא תמיד יעיל שכן דלת החנות נפתחת ונסגרת בתדירות גבוהה, מה שמקשה מאוד על פעולת המזגן. מהבחינה הזו, מאוורר התקרה משלים את פעולת המזגן – הוא מפזר את האוויר הקר (או האוויר החם בחורף) בכל רחבי החנות, יוצר משב רוח נעים על הגוף ללא תלות במצב הדלת ומסייע לשמור על הטמפרטורות מאוזנות.

מניעת זיהומים וחיידקים

מחקרים שונים שבחנו את רמת זיהום האוויר בחוץ לעומת בחללים סגורים מצאו כי למרות זיהום האוויר הגבוה (בעיקר באזורים עירוניים), זיהום האוויר בתוך חללים סגורים הוא לרוב גבוה יותר. ככל הנראה כתוצאה מחוסר תחלופה מספקת של האוויר.

באופן טבעי, בחנויות שבהן יש תחלופה גבוהה של אנשים לצד ציוד ופריטים סטטיים, הסיכון לזיהום אוויר ולהצטברות של חיידקים, וירוסים ומזהמים נוספים הוא אף גבוה יותר. זה נכון לכל זמן ובטח לתקופת הקורונה הנוכחית, שבה יש חשיבות כפולה ומכופלת להקפדה על אוורור מרבי.

מניעת ריחות לא נעימים

חוש הריח הוא כאמור אחד החושים העיקריים שמושפעים מהסביבה ושמשפיעים על התנהגות הצרכנים.

בחנויות שאינן מאווררות מספיק, עלולים להצטבר ריחות לא נעימים (ריחות גוף, אבק, אדים שנפלטים ממוצרי החנות השונים או אפילו ממוצרי הניקיון וכדומה), מה שישפיע לרעה על הלקוחות שלכם.

הגנה על בריאות העובדים והלקוחות ומניעת נזק למוצרי החנות

בחלל סגור שאינו מאוורר עלול להתפתח עובש, לעיתים קרובות בפינות נסתרות.

הצטברות של עובש מזיקה מאוד לבריאות, בעיקר של העובדים ששוהים זמן ממושך בקרבתו, ואף עלולה לגרום להתפתחות של אלרגיות, כאבי ראש וקשיי נשימה. מעבר לכך, הצטברות של עובש עשויה לפגום באיכות המוצרים השונים בחנות, מה שכמובן יגרור נזק כלכלי כבד ומיותר.

יצירת אווירה נעימה, נוסטלגית ומזמינה

היתרון האחרון והחשוב לא פחות של מאוורר התקרה בחנות, שכדאי לקחת בחשבון, הוא כמובן הפן השיווקי!

מאווררי התקרה מוסיפים לחנות טאצ' עיצובי ייחודי שמעורר אצל לקוחות רבים תחושה נוסטלגית ומחזיר אותם לזיכרונות מבית ילדותם.

ואם זה לא מספיק, הרי שמגוון העיצובים הרחב והחדשני שקיים היום, מאפשר לכל חנות להתאים את מאוורר התקרה לסגנון העיצוב הכללי וליצור בכך אלמנט שונה שמושך את העין וגורם ללקוחות להסתקרן, להיכנס לחנות ולשהות בה זמן רב יותר. וכתוצאה מכך – כפי שבטח כבר ניחשתם – להגדיל את היקף הרכישות. שווה לא?

 

אודות הכותב
ג'וש האוזר
ג'וש האוזר

האיש מאחורי מותג המאווררים Swingfans. ג'וש האוזר, בן 32, נשוי ואב לשלושה מקסימים. אוהב את הטבע, משתדל לטייל בעולם ולגלוש בגבעות שלג אינסופיות ומאמין גדול בניצול מקסימלי ומעוצב של המשאב האנרגטי. "הטבע הוא עבורי מקור השראה בלתי נדלה והמאווררים שלנו מוכיחים זאת