חגי תשרי מתקרבים אלינו בצעדי ענק ואחרי שבשנה שעברה חגגנו לבד, כל אחד בביתו, החגים השנה מקבלים משמעות וחגיגיות נוספת. עם זאת, לאור העבודה שהקורונה (לצערנו) עוד לא נעלמה לחלוטין וההמלצה היא לארח את היקרים לנו בחלל הפתוח, בחצר או במרפסת, ריכזנו עבורכם כמה טיפים מנצחים שישדרגו פלאים את האירוח בחוץ.

היערכו מראש

אם אתם מתכננים לארח בחוץ, היערכו לכך מראש. רשמו את מספר האורחים, בחרו את המקום שבו יהיה הכי נוח לערוך את הסעודה, וודאו שיש לכם שולחן ארוך ומספיק כיסאות לכולם. אם משהו חסר, זה הזמן להשלים אותו. אגב, אתם ממש לא חייבים לרכוש עוד כיסאות. פופים, ספה ואפילו מחצלת (אם בא לכם אירוח בסגנון פיקניק) יכולים להוות פתרון נעים ונוח.

וודאו שיש לכם גישה נוחה להגשה

כשאתם בוחרים את המיקום של השולחן שימו לב גם לנוחות הגישה לבית וודאו שתהיה לכם גישה נוחה לשלב ההגשה – בין אם מדובר בקרבה לשביל ובין אם מדובר במיקום השולחן קרוב לדלת המטבח/ון.

דאגו לצל

אם יש לכם פרגולה או סוכך, העדיפו להציב את שולחן החג מתחתיו. אם אין לכם כזה או שהמקום תחתיו קטן מידי בשביל להצל על כל האורחים, דאגו לפתרון הצללה אחר, קבוע או זמני. זה יכול להיות סוכך מאולתר (בד שתמתחו בין 4 עצים למשל) או אפילו שמשיות. העיקר שמעל שולחן האוכל יהיה צל.

פזרו בחצר "פינות זולה"

זוכרים את הטיפ הראשון שלנו לגבי פתרונות הישיבה הרכים? גם אם יש לכם שולחן וכיסאות לארוחה עצמה, אל תוותרו עליהם. פזרו בחצר 'פינות זולה' נוחות שעליהן יוכלו האורחים (וגם אתם) להתרווח אחרי האוכל או בשעות אחה"צ והערב הנעימות. מחצלות, פופים, ערסל ואפילו כריות גדולות לגמרי יעשו את העבודה.

[צילום: מיכאל תקווה]

[צילום: מיכאל תקווה]

דאגו לתאורה מתאימה

אל תשבו לבד בחושך 😉. וודאו שיש לכם תאורה מתאימה לצרכים השונים שלכם ושל האורחים: תאורה מעל שולחן האוכל, תאורת שבילים ותאורה שתיצור אווירה חגיגית ומשמחת. גם אם יש לכם תאורת חצר, תוסיפו גופי תאורה צבעוניים/קטנים נוספים על העצים או על העמודים (שרשראות תאורה לדוגמה). זה ישדרג משמעותית את האווירה ויוסיף חגיגיות.

רוקנו מאגרי מים עומדים

אחד הדברים שהכי יכולים להעיב על ההנאה מארוחת החג בחוץ, אלו הם החרקים והמעופפים השונים, כך שכחלק מההתארגנות לקראת החג חשוב מאוד לטפל בזה או לפחות למזער את זה ככל האפשר. מה עושים? קודם כל מרוקנים מאגרי מים עומדים.

מים עומדים הם קרקע פורייה במיוחד לחרקים ובמיוחד ליתושים (שמתרבים במאגרי מים עומדים) ולכן, באופן טבעי, ככל שיהיו פחות מים עומדים כך יהיו פחות חרקים מציקים. קחו בחשבון ש"ההיעלמות" שלהם היא לא מיידית ולכן ההמלצה היא לרוקן את כל מאגרי המים העומדים (מים שנאגרו בתחתיות של עציצים, בריכות מלאות של הילדים, מרזבים שעוד לא התייבשו לחלוטין וכדומה) לפחות שבוע לפני מועד האירוח המיועד. אם כחלק מהאירוח אתם מתכננים למלא בריכה לילדים, דאגו לרוקן אותה מיד אחרי שהם מסיימים. כך תמנעו את השיבה של המעופפים לחצר שלכם.

[עיצוב: עופרה ויואל גולדברג | צילום: קרין רבנה]

[עיצוב: עופרה ויואל גולדברג | צילום: קרין רבנה]

אל תוותרו על מאוורר תקרה

הטיפ האחרון שלנו עשוי להישמע לכם קצת תמוה, אבל תאמינו לנו שהוא הטיפ הכי יעיל שיש לנו לתת לכם – לא לוותר על מאוורר תקרה! להתקנה של מאוורר תקרה (שמיועד לחלל חוץ כמובן) על גבי הפרגולה/גג המרפסת, מעל שולחן האוכל המיועד, יש כמה יתרונות משמעותיים:

  • הרחקת מעופפים – בהמשך ישיר לטיפ הקודם שלנו, מאוורר תקרה הוא פתרון מעולה להרחקת מעופפים. פשוט מאוד כי הרוח שנוצרת כתוצאה מסיבוב הכנפיים מקשה על החרקים הקטנים להתקרב ו"מעיפה" אותם רחוק מכם.
  • נידוף זיעה – כן, מה לעשות, עדיין חם ולח בחוץ ולכן כשמארחים בחוץ, כדאי שיהיה פתרון שינדף את הזיעה. הרוח שיוצר מאוורר התקרה מסייעת לנידוף הזיעה מהגוף, מה שיגרום לכם ולאורחים שלכם להרגיש נעים יותר.
  • בריזה – איזה כיף לאכול באוויר הפתוח כשמשב רוח נעים מלטף אתכם, נכון?
  • עיצוב – מאוורר תקרה מעוצב מוסיף חגיגיות וטאץ' ייחודי לעיצוב הכללי.
  • איכות אוויר – הרעיון המרכזי לאירוח החוץ היה שמירה על הבריאות ושמירה על איכות אוויר טובה, ומאוורר תקרה יכול לסייע לכם כמובן גם בכך. המאוורר מפזר את האוויר ומכיוון שמדובר בחלל חיצוני, שהאוויר בו מתחלף גם ככה, הרי שמובטחת לכם איכות אוויר טובה ובריאה.

והכי חשוב, תיהנו!

תפגשו את האנשים האהובים עליכם, שבו ביחד, תאכלו ביחד, תדברו ותצחקו ביחד. זה החלק הכי כיף בחגים. תיהנו מזה ותשמרו על עצמכם ועל היקרים לכם. חג שמח ושנה טובה!

 

 

אודות הכותב
ג'וש האוזר
ג'וש האוזר

האיש מאחורי מותג המאווררים Swingfans. ג'וש האוזר, בן 32, נשוי ואב לשלושה מקסימים. אוהב את הטבע, משתדל לטייל בעולם ולגלוש בגבעות שלג אינסופיות ומאמין גדול בניצול מקסימלי ומעוצב של המשאב האנרגטי. "הטבע הוא עבורי מקור השראה בלתי נדלה והמאווררים שלנו מוכיחים זאת