חשבתם שמאוורר התקרה "רק" עושה רוח? אז חשבתם! להפעלתו בקיץ יש יתרונות רבים נוספים, בריאותיים וכלכליים. חלקם אפילו יפתיעו אתכם.

הקיץ כבר כאן במלוא העוצמה. הטמפרטורות מזנקות, הלחות באוויר גבוהה, וחם. חם מאוד ולח מאוד. כמה חם? ע"פ נתוני השירות המטאורולוגי – גל השרב שאנחנו חווים השבוע, הוא גל חום חריג ו"שובר שיאים". זוהי למעשה הפעם הראשונה שבה יורגשו בישראל טמפרטורות של למעלה מ-38 מעלות במשך שישה ימים ברציפות!

בימים חמים שכאלו הנטייה הטבעית של רובנו היא להסתגר בבית ולהדליק את המזגן, אבל… האם ידעתם שדווקא עכשיו כדאי להפעיל את מאוורר התקרה?

כן, אנחנו יודעים שזה אולי ישמע לכם קצת תמוה כי 'מי צריך "לבזבז חשמל" על מאוורר תקרה שרק עושה רוח ולא באמת מקרר?', אבל זו בדיוק הטעות הרווחת. למעשה, השימוש במאוורר התקרה במקביל למזגן, לא רק שאינו בזבזני אלא בדיוק להפך – מבחינה כלכלית הוא יכול לחסוך לכם עד כ-45% מעלות החשמל. חוץ מזה שהוא משפר את איכות האוויר בחלל ומפחית משמעותית את רמת הלחות בו. הנה כל היתרונות המפתיעים שיש להפעלת מאוורר תקרה בקיץ:

חיסכון של עד 45% בצריכת החשמל

מכיוון שהמזגן מצנן את האוויר ומאוורר התקרה מפזר את האוויר הקר ברחבי החדר – כאשר מפעילים יחד את מאוורר התקרה ואת המזגן, מאורר התקרה מפזר את האוויר הקר שיוצא מהמזגן והתחושה שמתקבלת בחדר היא קרה יותר, כך שניתן להעלות את הטמפרטורה של המזגן בכ-4 מעלות ולשמור על אותה טמפרטורת חדר.

בגלל שככלל, עלות צריכת החשמל שנובעת מהפעלה של מאוורר תקרה היא נמוכה משמעותית ביחס לעלות הפעלת המזגן (שנגזרת ועולה ביחס ישיר לטמפרטורה של המזגן. ככל שטמפרטורת המזגן נמוכה יותר, כך צריכת החשמל תהייה גבוהה יותר) – החיסכון המצטבר בהפעלת מזגן ומאוורר תקרה יחד, יכול להגיע גם ל-45%. חיסכון משמעותי שערכו עולה אף יותר בימים ובשעות שבהן נרשמת בחברת החשמל "צריכת שיא".

הקלה משמעותית בתחושת הלחות

פעולת מאוורר התקרה מסייעת גם להקלה משמעותית בתחושת הלחות הדביקה והמעיקה שמאפיינת כל כך את ימי הקיץ. זאת מכיוון שפעולת הכנפיים של מאוורר התקרה מסייעת ל"ייבוש האוויר" ויוצרת משב רוח שמסייע לנידוף הזיע כאשר הוא בא במגע עם העור.

שיפור איכות האוויר

בקיץ, בפרט כאשר מערכת המיזוג פועלת, החלונות בד"כ סגורים ואטומים, מה שעלול להוביל לסירקולציה מופחתת של האוויר בחלל וכתוצאה מכך, לעלייה ברמת הפחמן הדו חמצני בחלל. בהקשר הזה יש למאוורר התקרה יתרון בריאותי משמעותי, שכן הוא מפזר טוב יותר את האוויר ומאפשר זרימת אוויר יעילה יותר (זו גם הסיבה לכך שע"פ מחקרים שונים, הפעלת מאוורר תקרה בחדרי תינוקות מקטינה את הסיכון למוות בעריסה)

שינה טובה יותר

'עם מה בריא יותר לישון – מזגן או מאוורר תקרה?' שאלה זו היא אחת ההתלבטויות השכיחות בלילות הקיץ החמים, וגם כאן הוכח ששינה עם מאוורר תקרה היא בריאה ואיכותית יותר מאשר שינה עם מזגן.

הרחקת יתושים ומעופפים

יחד עם החום והלחות, מביא איתו הקיץ גם "מכה" נוספת – יתושים ומעופפים אחרים. לעיתים קרובות, הנוכחות שלהם מעיקה כל כך עד שרבים מוותרים על ישיבה בחוץ או על פתיחת חלונות, גם בשעות הערב, כשהחום נשבר וכבר לא כל כך חם בחוץ. לא חבל?

הפעלה של מאוורר תקרה פותרת גם את הבעיה הזו, שכן האוויר שנוצר כתוצאה מסיבוב הכנפיים של מאוורר התקרה מרחיק גם את המעופפים (שמשקלם נמוך מאוד ולכן הם אינם מצליחים לעוף נגד הרוח).

ועם כל היתרונות האלו, מה הפלא שבשנים האחרונות הפכו מאווררי התקרה לפריט חובה בכל בית? לא ככה?!

קיץ נעים!

אודות הכותב
ג'וש האוזר
ג'וש האוזר

האיש מאחורי מותג המאווררים Swingfans. ג'וש האוזר, בן 32, נשוי ואב לשלושה מקסימים. אוהב את הטבע, משתדל לטייל בעולם ולגלוש בגבעות שלג אינסופיות ומאמין גדול בניצול מקסימלי ומעוצב של המשאב האנרגטי. "הטבע הוא עבורי מקור השראה בלתי נדלה והמאווררים שלנו מוכיחים זאת